Vanoce vanoce prichazeji

Stastne a vesele.
Tak tu mame vanoce, sice kdyz se podivam z okna tak to tak nevypada, protoze venku je deset stupnu a prsi (genuine traditional english weather), ale jiz to tak je, vanoce jsou tu.
U nas v rodine byla vzdy tradice ze na stedry vecer musi byt cela rodina doma u stromecku a tak me velice prekvapilo kdyz pri me dovolene doma v lete mamka navrhla ze by na vanoce mohla prijet do Londyna. Jiz jsem ji nekolikrat zval, ale odpoved vzdy byla "co bych tam delala" a navic se hodne bala cesty. Takze navrhnout vanoce v Londyne by me ani ve snu nenapadlo. Jak je videt ani sve rodice clovek nezna poradne a nikdy nevi cim ho prekvapi.
I pro mne to bylo neco velmi neobvykleho protoze jsem byl take vzdy na vanoce doma jen s jedinou vyjimkou kdyz jsem byl na zakladni vojenske sluzbe, to jsem mel zrovna sluzbu a navic jsem byl az v Olomouci. Ale to jsme doma oslavili vanoce o par dni pozdeji kdyz jsem dostal opustak. Pro mamku to byla jeste vetsi zmena protoze to byli jeji uplne prvni vanoce po sedesati letech ktere nebude travit doma.
Pripravil jsem mamce podrobny itinerar jak se dostat na letiste, co ji na letisti ceka, kde odevzdat zavazadla, co delat na Londynskem letisti, proste jsem se snazil aby ji nemohlo nic prekvapit. Samozrejme jak je u nasi mamky bezne tak mela stejne dost velky strach a par dni pred odletem kdyz jsem s ni mluvil tak by to nejradsi zrusila :-)
Nastesti zadne problemy s letem nemela, az na to ze na letiste Stansted prileteli s vice jak hodinovym zpozdeni. Ale tam jsem ji jiz cekal, takze v tom problem nebyl.
Prochodili jsme spolu mnoho pamatek po Londyne, dokonce jsme se svezli i na obrovskem ruskem kole (London eye), takze mela mamka i pohled na Londyn z ptaci perspektivy. Navstivili jsme Westminster abbey, Tower bridge, Katedralu svateho Pavla, udelali si prochazku okolo temze a plno dalsich pametihodnosti. Vynechali jsme tedy zamerne takove turisticke tahaky jako voskove muzeum Madame Tussaud, London Dungeon a jim podobne komercni lakadla.
Samozrejme jsme chteli udelat klasickou stedrovecerni veceri (obalovany kapr s bramborovym salatem), ale to je tady celkem problem, protoze v obchodech maji jenom morske ryby. Nastesti me zachranili polske obchody kde se kapr objevil. Meli ho ovsem mrazeneho coz mi nevyhovuje, protoze je pak takovy jako blato. Nasel jsem obchod kde ho meli jenom chlazeneho i kdyz me velmi prekvapilo ze maji zabiteho kapra, zabaleneho do folie, ale vnitrnosti jsou stale v nem. Nastesti vykuchat rybu neni pro me problem a tak jsme byli na stedry den pripraveni.
Jiz pred mamcinym prijezdem jsme byli s holkama vybrat stromek. Koupili jsme priblizne 3/4 metru velky a celkem jednoduse ho nazdobili.
Na stedry vecer jsme na dome zbyli jen v sestave ja, mamka, Marek, Kika a Katka. Za Katkou jeste prisel jeji pritel Mate. Takze jsme ke stedrovecerni veceri zasedli v optimalnim poctu 6-ti lidi. Nejdrive jsme meli klasickou slovenskou zelnici a pak bramborovy salat s vybornym kaprem. Pak jsme si rozdali darky a v klidu a pokoji travili vecer. Vyslo to vyborne, trochu jsem se bal kdo zustane na baraku, ale nakonec jsme tam byli jen s lidma se kteryma si dobre rozumim.
25 byl typicky anglicky destivy den, ale zase to az tak moc nevadilo, protoze hromadna doprava stejne vubec nejezdi, takze jsme stejne nemohli vyrazit na nejake dalsi poznavani Londyna.
Ubehlo to strasne rychle a jiz je tu 28.12. a mamka leti zpet domu. Jeste trochu strachu na letisti, kdyz zjistuje ze s ni nemuzu jit dal a pritom ani nevi k jake brane ma jit, ale vse nakonec probehlo v pohode.
Mamce se tu velmi libilo, ja jsem zase videl znovu pamatky ktere jiz clovek bere jako samozrejmost, na dome nevznikli zadne problemy, vyborne svatky, doufejme ze to takto v pohode bude pokracovat i nadale.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

DULEZITE: Zmena formulare E301 a navrat domu.

H&F Krkonose 2020 aneb pohled zezadu :-)

Cerny tyden pro anglii